
Mobil: +45 2127 7464
Ansættelsesdato:
Hilary har flere end 35 års erfaring med administration og koordination, samt flere års erfaring med projektledelse indenfor international forretning samt service og har indgående viden om grænseoverskridende og tværsektionelt samarbejde.
Hilary arbejder bl.a. med disse opgaver:
- Administration og økonomi
- Projektadministration og økonomi

Mobil: + 45 4046 2213
Ansættelsesdato:
Finn er uddannet journalist fra Danmarks Journalisthøjskole og har gennem en årrække arbejdet som journalist, redaktionssekretær og redaktør i dagspressen med speciale i erhvervsjournalistik.
Som CEO i et kommunikations- og webbureau har han beskæftiget sig med udvikling af webportal- og kommunikationsløsninger til erhvervslivet, og siden 2007 har han arbejdet som freelance journalist og kommunikationsrådgiver.
Finn arbejder med disse opgaver:
- Opdatering af hjemmesider
- Nyhedsbrevet Femern Belt Update
- Pressemeddelelser

Mobil: +45 2364 0928
Ansættelsesdato:
Kenneth har en baggrund inden for økonomi og har 4 års erfaring som ejendomsmægler.
Kenneth arbejder bl.a. med disse opgaver:
- Økonomi
- Projektbogholderi
- Administration
- Administrator for Femern Housing

Mobil: +45 5136 0716
Ansættelsesdato:
Louise har en baggrund indenfor interkulturel virksomhedskommunikation og har en bred erfaring som projektleder og konsulent fra henholdsvis den private og offentlige sektor, herunder erfaringer med dansk-tyske projekter og samarbejder under EU Interreg.
Louise arbejder med følgende opgaver:
- Femern Erhvervsfyrtårn II: erhvervsudviklingsforløb for virksomheder herunder udvikling af projektforløb, netværksdannelse og facilitering
- Udvikling af dansk/tyske projekter og kontakt til stakeholders
- Sekretær for Femern Belt Komiteen

Mobil: +45 4263 7459
Ansættelsesdato:
Amalie kommer fra en stilling i Grønland som fuldmægtig i Styrelsen for Sundhed med kommunikationsansvar for Det Grønlandske Sundhedsvæsen. Før det var Amalie innovationskonsulent ved Københavns Universitet, hvor hun hjalp SCIENCE-studerende med iværksætteri.
Amalie har bl.a. erfaring med:
- Innovation: Brugerbehov, idéudvikling, testning, funding, pitching
- Kommunikation: Oplæg, hjemmeside, markedsføring, video, SoMe
- Community building: Matchmaking, partnerskaber, netværksgrupper
- Events: Planlægning, koordinering og evaluering
I Femern Belt Development skal Amalie bl.a. bidrage til videreudvikling af Femern Fyrtårn-projektets Femern Videns- & LæringsCenter samt bistå projektstyringen af konferencer og events.

Mobil: +45 2361 7612
Ansættelsesdato:
Jes har 14 års erfaring med projektledelse i private virksomheder med planlægning, etablering og drift af virksomheder samt 14 års erfaring med ledelse og projektledelse på erhvervsskolen CELF.

Mobil: +45 2819 8228
Ansættelsesdato:
Stig har mere end 35 års erfaring på ledelsesniveau inden for forretningsudvikling, interessevaretagelse og rådgivning. Han har bred erfaring inden for internationalt samarbejde og har været bestyrelsesmedlem inden for turistindustrien, krydstogtsindustrien, luftfarten, og fødevareindustrien.
Stig har arbejdet med Femern Belt-projektet siden marts 2008 og har gennem de seneste 16 år opbygget et stort netværk blandt centrale interessenter i Danmark og Slesvig-Holsten.
Stigs ekspertiser omfatter:
• Rådgivning af danske og internationale virksomheder indenfor strategi, forretningsudvikling, investeringsfremme og udvikling af innovative samarbejder mellem aktører
• Interessentvaretagelse i forhold til politik, lokale myndigheder, erhvervssektor og erhvervs- og arbejdsmarkedsorganisationer i Danmark og Slesvig-Holsten
• Strategier relateret til forretningsudviklingsmuligheder på store anlægsprojekter
• Branding af Femern Belt-regionen: Tiltrækning af investeringer og lokalisering af nye virksomheder/forretningssektorer
• Strategier i forhold til udvikling af ny eller understøttende infrastruktur

Mobil: +45 2972 3024
Ansættelsesdato:
Camilla har en sundhedsvidenskabelig baggrund, som hun har suppleret med en Master i Professionel Kommunikation og en Mini MBA i ledelse. Camillas baggrund har givet hende stærke kompetencer inden for struktur og koordinering og stor praktisk erfaring inden for strategisk ledelse og kommunikation. Kompetencer som nu udnyttes til strategiudvikling og eksekvering, projektledelse og koordinering, event-koordinering og –afvikling samt kommunikation og branding.
Camilla arbejder bl.a. med følgende opgaver:
- Del af ledelsen i Femern Belt Development
- Strategisk arbejde – afsøgning af nye muligheder, udvikling og eksekvering
- Stakeholder- og netværkspleje
- Planlægning og afholdelse af erhvervsrettede events
- Kommunikation intern/ekstern inkl. SoMe